Spørgsmålene lyder
”Hvad er en loyal kunde værd for dig?” og
”Hvad koster det dig, at have en kritisk kunde gående løs?”
Det er alment kendt, at den oplevelse dine kunder oplever i kontakten med din virksomhed, danner grundlag for jeres fremtidige relation. Jo bedre og mere personligt kunden oplever kontakten, jo større er chancen for, at grundlaget for en lang og loyale relation bliver skabt. Omvendt vil brudte løfter, mangelfuld levering, dårlig kvalitet og måske værst af alt en uengagerede indsats betyde at kunden gå fra oplevelsen med et negativt og kritisk indtryk.
Effekten af din kundes oplevelse fylder mere end den enkel kundes engagement
Man hvad betyder det for din virksomhed, at en kunde oplever en behandling der gør at kunden kommer tilbage igen og igen og anbefaler din virksomhed til alle i deres netværk?
Og hvad betyder det hvis det kikser med en enkel kunde og det ikke lykkedes at får samlet kunden op og få behandlet indvendingen i tide?
Det er vores påstand, det betyder meget mere end du tror, når vi zoomer ind på kundernes livstidsværdi.
Lad os prøve at gå i detaljen med de 2 kundetyper:
Den kritiske kunde
- Vælger måske en ny leverandør, hvilket efterlader tabt omsætning/indtjening
- Manglende omsætning/indtjening indtil kunden er erstattet
- Salgs og marketingomkostninger til at erstatte den tabte kunde
- Omkostninger til onboarding af en ny kunde
- Og hvad der er endnu værre, tab af potentiel omsætning/indtjening på grund af kritisk omtale
- Alt efter branche og virksomhed har vi set eksempler hvor betydningen af en kritisk kunde har kostet virksomheden mellem kr. 25.000 og kr. 50.000

Den loyale kunde
- Potentielt køber af alle relevante ydelser/produkter, som du har i dit sortiment
- Langt færre salg og marketing omkostninger
- Typisk mere tilgivende hvis der opstår en fejl
- Bidrager ofte med relevante input der styrker din virksomhed i marked
- Ofte langt mindre supportkrævende
- Og hvad der potentielt er mange tusinde marketing kroner værd, anbefaling af din virksomhed til kundens netværk
- Også her spiller branche og virksomhed ind. Vi har set eksempler hvor værdien af en loyal kunde bidrager med både kr. 50.000 og kr. 75.000
Spørgsmålet er?
Hvad betyder det helt konkret for dig?
Hvad er dine kundetypers livstidsværdi?
Tryk på ”Book møde” knappen øverst til højre og få det konkrete svar
På mødet tager vi udgangspunkt i din virksomhed og din kundeplatform. Her hjælper vi dig med at sætte tal på hvad du potentielt vinder ved at skabe en loyale kunde og hvad du potentielt taber hvis en kunde går kritisk og ubehandlet fra din virksomhed.
Velkommen til CleverNPS
