CleverNPS

Økonomien bag en øget kundeloyalitet

Kundeloyalitet – Helt kontant

Sådan identificerer du økonomien bag en høj kundeloyalitet

Indsigten i dine kunders loyalitet, kombineret med en række af virksomhedens nøgletal, giver dig en unik mulighed for at identificere og optimere uforløst potentiale og prioritere jeres indsatsområder. Resultatet er en forbedret omsætning og indtjening samt mindre kundeafgang. Her kan du læse om nogle af dem…

Dine kunders livstidsværdi

Forbrugernes indflydelse på din virksomheds succes er i dag afhængig af langt mere end forbrugerens køb. En voksende andel af dine kunder vil dele deres købsoplevelse med deres netvæk, og en vis andel af dem vil faktisk lytte og agere efter dine kunders anbefalinger. Hvor dine ambassadører vil have en positiv indflydelse, vil dine kritiske kunder have en direkte negativ indflydelse på din virksomheds sundhed. Jo hurtigere du er i stand til at identificere kritiske kunder og behandle deres indvendinger, jo bedre er det for din virksomhed.

Loyal kunde - Økonomien bag kundeloyalitet - NPS
NPS Økonomi -Mersalg med kundeloyalitet

Uudnyttet potentiale - Share of Wallet

Dybere indsigt i kundeplatformen

Viden om dine kunders tilfredshed og loyalitet, kombineret med deres nuværende køb, giver uvurderlig viden til virksomhedens salgsansvarlige om, hvor der er potentiale til mersalg, men også om, hvor der er kunder, der potentielt er på vej til at skifte til en anden leverandør.

Share-of-Wallet

Ovenstående er bare et par eksempler på, hvordan kombinationen af kunders tilfredshed og loyalitet, kombineret med virksomhedens eksisterende nøgletal, skaber dig et mere kvalificeret grundlag til at drive din virksomhed.

Kundetypernes livstidsværdi

Værdien af dit omdømme

Det er muligt direkte, at sætte værdi på dine kundetypers vilje til at omtale din virksomhed til deres netværk. Det gælder både den positive værdi din virksomheden opnår ved, at dine ambassadører anbefaler din virksomhed og den negative værdi, der udgør den potentielle omsætning og indtjening du mister, pga. negativ omtale fra dine kritiske kunder.

Kundernes livstidsværdi

Din evne til at skabe oplevelser virksomhedens kunder vil anbefale til sit netværk, har stor indflydelse på kundetypernes livstidsværdi og din virksomheds sundhed.

Læs mere om hvordan du måler økonomien afledt af den gode kundeoplevelse her

Loyal kunde - kundetypernes livstidsværdi

Ring til CleverNPS

Ønsker du at høre mere om en NPS-løsning, så tag kontakt til os med det samme. Ring og få en snak med os om hvordan CLeverNPS kan hjælpe dig med at få flere loyale kunder.

Skriv til os

Du kan sende en besked til os døgnet rundt. Vi svarer altid hurtigt tilbage. Du kan få mere info om NPS, eNPS og om hvordan du forbedrer kundeoplevelsen og øger dit salg.





    Book et møde

    Her kan du nemt og bekvemt book et online møde, hvor vi kan gennemgå hvilke fordele din virksomhed kan få med en NPS-løsning fra CleverNPS. Book et møde med det samme.